Het zonnetje laat zich al steeds vaker zien en mensen gaan lekker naar buiten om te skaten of om te picknicken in het park. Met de zomer in aantocht is het dan ook niet verwonderlijk dat we allemaal weer massaal beginnen met sporten. Iedereen wil natuurlijk goed in zijn of haar vel zitten als dat moment aanbreekt dat we weer in bikini en zwembroek naar het strand kunnen. Om deze goede voornemens voort te zetten, geven wij je graag een aantal tips waarmee jij fit de zomer tegemoet gaat!

Voedingspatroon

De eerste stap naar een fit leven is het aanpassen van je voedingspatroon. We zeggen niet meteen dat hier iets mis mee is, maar meestal zijn er een paar ongezonde gewoontes die mensen toch snel over het hoofd zien. Houd daarom per dag bij wat je precies eet. Meestal snaaien we tussendoor en hebben we niet door dat we achteraf best veel gegeten was, wat eigenlijk niet helemaal de bedoeling is geweest. Dit kun je bijhouden in een notitieboekje of op je telefoon. Er bestaan zelfs apps waar je al het eten kunt invoeren en gelijk ziet wat de voedingswaarden precies zijn. Verder adviseren we je om zoveel mogelijk groenten en fruit te eten en minimaal twee liter water te drinken op een dag.

Bewegen

Ja hier ontkom je niet aan, maar bewegen is erg belangrijk als jij beach-ready wilt zijn. Dit kun je doen door kleine aanpassingen te maken in de dagelijks leefpatroon. Ga bijvoorbeeld op de fiets naar je werk in plaats van met de auto. Of ga na het eten een uurtje wandelen. En voor de mensen die al vaker sporten: ga vaker hardlopen of een stuk fietsen. Hiernaast kun je krachtoefeningen gaan opbouwen. Dit kun je thuis doen of in een sportschool, zoals Fitness Ypenburg. Door met gewichtjes te trainen zul je spiermassa opbouwen, wat ook weer de vetverbranding in werking zet.